On The Plus Side

Popken Fashion Group combines the brands Ulla Popken, Laurasøn, Studio Untold, and JP1880 all under one roof. A vertical business structure, grown steadily over many years, as well as the more and more differentiated multi-channel strategy have been the decisive factors for our expansion up to this point. Teamed with our skilled know-how about fashion and proper fits, innovative spirit, keen sense for trends, and customer accessibility, we have an ideal basis for future success.

Our Mission

Everyone has the right to feel fabulous, regardless of superficial beauty standards and traditional collar sizes. After all, true beauty and real style is ultimately a question of attitude. And fashion is just a means to express oneself to the outside world. We allow women and men to personify themselves the way they want. Uncompromising, trendy, and style-conscious.

From Small Textile Company to Fashion Group

In early 2012, Ulla Popken GmbH and GINA LAURA GmbH & Co. KG merged under the umbrella of Popken Fashion Group. Getting there has been strongly imprinted by demanding challenges, wonderful people, a strong family commitment, and great visions. Small overview of important milestones.

1880
Johann Popken gründet das Textilhaus Popken in Hameln / Deutschland.
1968
Friedrich Popken, Enkel von Johann Popken, und seine Ehefrau Ursula eröffnen das erste Umstandsmoden-Fachgeschäft Mami & Baby in Oldenburg.
1977
Klaus Dirks gründet die Buddelei-Mode GmbH & Co. KG. Ein schnell wachsendes Filialnetz entsteht.
1977 | 1984
Eine bundesweite Filialkette und der Versandhandel werden aufgebaut. Zudem startet Ulla Popken als Franchise-Geber.
1986
Erste Tests mit großen Größen auf dem Versandweg laufen vielversprechend.
1987
Ulla Popken – Junge Mode ab Größe 42 wird in das Handelsregister eingetragen. Im selben Jahr eröffnen die ersten zehn Ulla Popken-Filialen.
1991
Ausbau der Geschäftsaktivitäten und erste von vielen folgenden Erweiterungen.
1993
Astrid Popken, Tochter von Friedrich und Ulla Popken, und ihr Ehemann Thomas Schneider gründen in den USA die Ulla Popken Ltd.
1998
Umzug zum jetzigen Standort und dem Herz des Unternehmens in Hahn-Lehmden.
1999
Launch des Ulla Popken Online-Shops.
2008
Generationenwechsel: Thomas Schneider übernimmt die Geschäftsführung der Ulla Popken GmbH in Deutschland.
2010
Start des GINA LAURA Online-Shops.
2011
Das Männerlabel JP1880 wird über den Versandhandel eingeführt. Im selben Jahr eröffnen die ersten JP1880-Filialen.
2011
Die Internationalisierung des Labels verlangt eine Abkehr von dem stark norddeutsch geprägten Namen „Buddelei“. Seitdem läuft die Eigenmarke unter dem Namen GINA LAURA.
2012
Gründung der Popken Fashion Group. Nach der Übernahme der GINA LAURA GmbH & Co. KG werden die Marken Ulla Popken und GINA LAURA unter dem Dach der Popken Fashion Group zusammengeführt.
2015
Gründung des Young Fashion Labels Studio Untold.
2018
Ausbau der Logistik am Standort Hahn-Lehmden zu einem voll digitalisierten Logistikzentrum als Basis für die zukünftigen Herausforderungen.